Propagator för frögrodd införskaffad.

Som hobbyodlare räcker det med att skaffa en bra lampa och sedan inte övervattna så gror det rätt bra i krukorna.
Men nu när jag ska skala upp det så behövs det något som gör att jag får en högre procent grodd än de ca 65% som chilifröer brukar hålla.

Så jag köpte en Jumbo Propagator med värmematta från Wexthuset.se
Får jag med detta upp siffran från 65% till 75% så innebär det 100 extra plantor från 1000 sådda. Och eftersom det tar minst 6-10 dagar för fröer att gro så sparar det tid och plats då jag slipper efterså för att komma upp i rätt antal plantor för verksamheten.

Så här ser den ut.

propagator

 

Hade 🙂

 

Niklas Starow, Skåneslättens Odling.

One thought on “Propagator för frögrodd införskaffad.

  1. Pingback: Undervärme i groddstadiet gör skillnad, enorm skillnad. | Skåneslättens Odling

Leave a Reply

