Man får akta sig för fulsäljare när man är företagare.

‘Ring, ring’. (från hemligt nummer)

-Ja hallå?
“Ja hej, är det Niklas Starow”

-Vem är det? (ringt väldigt många säljare sedan jag bildat enskilt företag)
“Ja hej, jag heter Agneta, kan du bekräfta att det är Niklas Starow jag pratar med?” *varningsklocka ringer*.

-Hej Agneta, Varifrån ringer du eftersom jag inte får upp ett telefonnummer?

“Ja, innan jag säger det måste jag få bekräftat att det är Niklas Starow jag pratar med.” *what the fu..?*

-Hej Agneta, eftersom du ringer från hemligt telefonnummer och vägrar uppge fullt namn och för vem du ringer så kan jag bara säga att vad du nu har att sälja så är jag inte intresserad.

“Jag säljer inget, kan du inte bekräfta att du heter Nikl….”

*klick* (jag lägger på luren här, suspekt som fan, misstänker att det är fulsälj.)

Sensmoral – Det ringer väldigt många säljare, se till att de presenterar sig med fullt namn och för vem de ringer.
Tyvärr finns det en hel del som bara väntar på att du bekräftar ditt namn, så klipper de in det i ett sälj där det låter som du gått med på att köpa något strunt som du sedan aldrig blir av med.

/Niklas Starow, Skåneslättens Odling

Leave a Reply

